موج – تکان دادن اجلاس همکاری اقتصادی حسن روحانی

موج – تکان دادن: اجلاس همکاری اقتصادی حسن روحانی ریاست جمهوری خبر چند رسانه ای

گت بلاگز اخبار ورزشی و نتایج مسابقات ارزان‌فروشی به سبک ورزش ایران. ، نگاهی به رقم قرارداد اسپانسرها با تیم‌های ملی و باشگاه‌های دنیا

فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران در حالی در دبی به دنبال قرارداد با آدیداس است که نگاهی به قرارداد تیم‌های ملی و باشگاهی در دنیا نشان می‌دهد ما در این زمینه ت

ارزان‌فروشی به سبک ورزش ایران. ، نگاهی به رقم قرارداد اسپانسرها با تیم‌های ملی و باشگاه‌های دنیا

نگاهی به رقم قرارداد اسپانسرها با تیم های ملی و کلوب های دنیا/ ارزان فروشی به سبک ورزش ایران.

عبارات مهم : ایران

فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران در حالی در دبی به دنبال قرارداد با آدیداس است که نگاهی به قرارداد تیم های ملی و باشگاهی در دنیا نشان می دهد ما در این زمینه تا چه اندازه عقب هستیم.

به گزارش تسنیم، دبیرکل فدراسیون فوتبال و بعضی از مسئولان فدراسیون در حالی جهت امضا و نهایی کردن قرارداد با شرکت تولید کننده پوشاک ورزشی آدیداس به دبی رفتند که شنیده ها حاکی از آن است که این قرارداد نیز همچون سایر قراردادهایی که در چند سال اخیر با تولیدکنندگان پوشاک خارجی بسته شده است چنگی به دل نمی زند و با قراردادهای حرفه ای و روز دنیا اختلاف فاحشی دارد.

ارزان‌فروشی به سبک ورزش ایران. ، نگاهی به رقم قرارداد اسپانسرها با تیم‌های ملی و باشگاه‌های دنیا

فدراسیون فوتبال تاکنون در خصوص جزییات این قرارداد مطلبی منتشر نکرده و پیگیری های خبرنگاران تسنیم جهت اطلاع از این عنوان تاکنون نتیجه ای نداشته ولی سفر به امارات و نه آلمان، مرکز مهم شرکت آدیداس و امضای قرارداد با یک پخش کننده محلی و نه حضور سران شرکت آدیداس در کشور عزیزمان ایران – نخستین تیم آسیایی افزایش کننده به جام جهانی 2018 روسیه- نشان از ضعف در ارتباطات بین المللی فدراسیون و هنر چانه زنی آنها داشته و همه اینها نشان از یک قرارداد یک طرفه به نفع شرکت تامین کننده پوشاک دارد.

فدراسیون فوتبال، کلوب های مطرح ورزشی و حتی کمیته ملی المپیک در سال های اخیر قراردادهای مختلفی را با برندهای گوناگون منعقد کرده اند که در اکثر آنها نه تنها شرکت تولید کننده پوشاک مبلغی را بابت اسپانسرشیپ به آنها پرداخت نکرده بلکه مبالغ قابل توجهی را به عنوان هزینه پوشاک خود دریافت و صرفاً به ارائه تخفیف های چه بسا جزیی به تیم ها بسنده کرده و از این فضای ایجاد شده است نهایت بهره را برده و سودهای هنگفتی عاید خود کرده اند.

فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران در حالی در دبی به دنبال قرارداد با آدیداس است که نگاهی به قرارداد تیم‌های ملی و باشگاهی در دنیا نشان می‌دهد ما در این زمینه ت

این اتفاق نادر در حالی در کشور عزیزمان ایران تبدیل به یک رویه شده است که با نگاهی گذرا به ورزش روز دنیا اختلاف فاحش میان رویکرد مدیران ورزشی کشور عزیزمان ایران و سایر کشورهای حرفه ای را متوجه می شویم. هنگامی که برنامه مدونی جهت در اختیار گذاشتن جایگاه تیم های ملی خود نداشته باشیم قطعا در مسیر جذب حامیان مالی و تامین البسه تیم ها با پرسشها عدیده ای روبه رو می شویم.

بد نیست جهت روشن شدن زیاد عنوان مروری بر جزییات قراردادهای تیم های ملی و باشگاهی داشته باشیم.

در سطح فدراسیون های ملی

ارزان‌فروشی به سبک ورزش ایران. ، نگاهی به رقم قرارداد اسپانسرها با تیم‌های ملی و باشگاه‌های دنیا

تیم ملی برزیل:قرارداد برزیل با شرکت نایکی که از سال 2008 تا 2018 اعتبار دارد 34 میلیون دلار است که آن را تبدیل به چهارمین رقم سنگین قرارداد بین المللی کرده است.

تیم ملی اسپانیا: قرارداد آدیداس با اسپانیا تا آخر سال 2018 از 27.3 میلیون دلار در سال که در 2010 بسته شد به 32.73 میلیون دلار در سال زیاد کردن یافته است.

فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران در حالی در دبی به دنبال قرارداد با آدیداس است که نگاهی به قرارداد تیم‌های ملی و باشگاهی در دنیا نشان می‌دهد ما در این زمینه ت

تیم ملی انگلیس: نایکی توانست امبرو را کنار بزند و با انگلیس تا آخر سال 2018 قرارداد 45 میلیون دلاری در سال ببندد که دومین قرارداد بزرگ فوتبال بین المللی هست. نایکی پنج قرارداد از 10 قرارداد بزرگ بین المللی را بسته است.

تیم ملی آلمان:آدیداس مبلغ هر سال 37 میلیون دلار هر سال به فدراسیون این کشور می پردازد که آن را بدل به سومین قرارداد بزرگ کرده است.

ارزان‌فروشی به سبک ورزش ایران. ، نگاهی به رقم قرارداد اسپانسرها با تیم‌های ملی و باشگاه‌های دنیا

تیم ملی ایتالیا: پومای آلمانی که فقط یکی از 10 قرارداد بزرگ بین المللی را دارد با ایتالیا از سال 2002 قرارداد بسته و از سال 2012 هم آن را تا آخر 2018 تمدید کرد، با رقمی بالغ بر 27.5 میلیون دلار در سال.

تیم ملی آرژانتین: آرژانتین از سال 1974 تاکنون با آدیداس قرارداد دارد و در سال 2011 قرارداد خود را جهت 11 سال تا آخر 2022 به مبلغ 11 میلیون دلار هر سال تمدید کرد.

تیم ملی فرانسه: قرارداد فرانسه با نایکی در سال 2011 به مبلغ 474 میلیون دلار جهت 7 سال و نیم (سالانه 70 میلیون دلار) که منجر به آخر همکاری 32 ساله فرانسه با آدیداس شد. این فدراسیون توانسته با فولکس واگن آلمان هم قرارداد پنج ساله به ارزش 27.5 میلیون دلار ببندد.

تیم ملی سوئیس: پوما با سوئیس قرارداد 4 ساله به مبلغ 1.5 میلیون دلار در سال تا آخر سال 2016 بسته و هنوز از تمدید آن اطلاعی در دست نیست.

تیم ملی کره جنوبی: نایکی قرارداد اولیه خود که 16.3 میلیون دلار جهت 5 سال بود و در 2007 تمام می شد را جهت چهار سال به مبلغ 27 میلیون دلار (24 میلیارد وون کره) تمدید کرد. آدیداس جهت این قرارداد با نایکی مسابقه می کرد و پیشنهاد چهار ساله به مبلغ 29.3 میلیارد وون کره (پنج میلیارد وون بالاتر از نایکی) ارائه داده بود. با این حال کره ای ها دلواپس بودند که قرارداد تازه با آدیداس باعث شکایت قانونی نایکی به علت بندی از قرارداد قبلی شود و به همین علت ناگزیر از امضای قرارداد با نایکی شدند. توصیه اینکه در آستانه جام جهانی 2014 هم این مبلغ 27 میلیون دلار ذکر شد.

در سطح باشگاهی:

رئال مادرید: قرارداد تازه آدیداس با رئال مادرید محرمانه و جمع آوری شده است به وسیله منابع خبری گوناگون هست. طبق این اطلاعات آدیداس بین سال های 2015 تا 2024 مبلغ یک میلیارد یورو به رئال می پردازد که مشمول بر سالیانه مبلغ ثابت 70 میلیون یورو است به اضافه 22.5 درصد از فروش کالاهای با برند رئال مادرید که آینده نگری می شود به هر سال 30 میلیون یورو بالغ شود. (نشریه فوربس اعتقاد است که این قرارداد 1.6 میلیارد دلار است که رقم بالاتری را مشمول بر می شود.)

همچنین در صورت قهرمانی رئال در لیگ، آدیداس 2.5 میلیون یورو اضافه می پردازد (این اطلاعات مربوط به سال 2015 است) که این رقم در 2020 به 3.5 میلیون یورو زیاد کردن خواهد یافت. جهت قهرمانی در جام قهرمانان اروپا هم 5 میلیون یورو در 2015 در نظر گرفته شد که در سال 2020 به 7 میلیون یورو زیاد کردن خواهد یافت.

در ازای این مبالغ، آدیداس حق انحصاری سازماندهی مراسم قهرمانی رئال در مرکز شهر مادرید و آبشار مرکزی مادرید را خواهد داشت تا عنوان خود را در مرکز و با حداکثر توجه عرضه کند.

چلسی: چلسی با آدیداس قراردادی از سال 2006 بسته بود که در 2010 با رقم 160 میلیون پوند جهت هشت سال تا 2018 تمدید شده است بود (سالی 20 میلیون پوند). در تابستان 2017 و دو سال قبل از انقضای این قرارداد چلسی با پرداخت 40 میلیون پوند این قرارداد را لغو کرد و در عوض قراردادی 15 ساله به مبلغ 900 میلیون پوند با نایکی بست که تا 2032 ادامه خواهد داشت (سالی 60 میلیون پوند). چلسی همچنین قرارداد 57 میلیون دلار در سال را با یوکوهاما تایر به عنوان شریک صنعتی بسته است.

منچستریونایتد: منچستریونایتد با آدیداس قرارداد 10 ساله بست و نایکی را پشت سر گذاشت آن هم با مبلغ 110 میلیون دلار در سال. (همچنین AON 22 میلیون در سال جهت نامگذاری زمین تمرین تیم و حک برند خود روی پیراهن های تمرین تیم می پردازد. قرارداد منچستر با شورلت 559 میلیون دلار جهت 7 سال و 80 میلیون دلار هر سال است که دو برابر قرارداد قبلی کلوب است.)

بایرن مونیخ: آدیداس پنجاه سال است که با بایرن مونیخ قرارداد و البته سهامی هم در این باشگاه، دارد. قرارداد این دو، تا سال 2030 با ارزش 111 میلیون دلار در سال تمدید شده است هست. (این کلوب هر سال 34 میلیون دلار هم از دویچه تلکام می گیرد (شریک صنعتی) و 150 میلیون دلار هم به شرکت آلیانتس می دهد تا ورزشگاه را به نامش نگه دارد. این شرکت 8 درصد سهام کلوب را هم در اختیار دارد.)

در اسپانسری کلوب ها و فدراسیون های ملی دو طبقه قرارداد وجود دارد؛ اسپانسری تولیدکننده پیراهن (کیت پارتنر) و اسپانسری شرکتی (کورپوریت پارتنر) که متاسفانه ورزش کشور عزیزمان ایران از بهره گیری کامل از ظرفیت ها در هر دو مدل این قراردادها عقب مانده است.

واژه های کلیدی: ایران | پوشاک | آدیداس | میلیون | آدیداس | قرارداد | رقم قرارداد | فدراسیون فوتبال

نویسنده : blogzz